Διάβρωση της αδαμαντίνης (σμάλτου) των δοντιών σας: τι είναι και πώς θα την προλάβετε.


Η Διάβρωση της αδαμαντίνης (σμάλτου) των δοντιών είναι η μόνιμη απώλεια οδοντικής ουσίας λόγω της επίδρασης χημικών παραγόντων. H συχνή και παρατεταμένη κατανάλωση όξινων τροφών και ποτών είναι η συνηθέστερη αιτία οδοντικής διάβρωσης. Τα προβλήματα που προκαλεί μπορεί να είναι ένας ελαφρός αποχρωματισμός και ευαισθησία μέχρι και απώλεια των δοντιών.


Πώς μπορούμε να την προλάβουμε;


1. Μη βουρτσίζετε τα δόντια σας αμέσως μετά το φαγητό.

Μετά την κατανάλωση ενός όξινου ποτού ή φαγητού περιμένοντας περίπου 1 ώρα πριν βουρτσίσουμε τα δόντια μας δίνουμε χρόνο στο δόντι να σκληρύνει πάλι καθώς το οξύ μαλακώνει την επιφάνεια της αδαμαντίνης. Κατά το χρονικό διάστημα της μιας ώρας το σάλιο εξουδετερώνει τη δράση του οξέος, λειτουργώντας ως ρυθμιστικό διάλυμα. Στην πραγματικότητα η ενέργεια αυτή οδηγεί σε διάβρωση της αδαμαντίνης καθώς με το βούρτσισμα θα αφαιρεθεί η μαλακωμένη επιφάνειά της.


2. Χρησιμοποιήστε καλαμάκι.

Πίνοντας με καλαμάκι ελαχιστοποιείται η επαφή των όξινων ποτών με τις επιφάνειες των δοντιών, μειώνοντας έτσι τη διάλυση μέρους της αδαμαντίνης.


3. Καταναλώστε περισσότερο ασβέστιο.

Επιστημονικές μελέτες έχουν δείξει ότι το ασβέστιο μπορεί να μειώσει την πιθανότητα διάβρωσης του σμάλτου των δοντιών.


4.Αποφύγετε τα όξινα ποτά.

Καλό είναι να περιορίσετε την κατανάλωση των όξινων ποτών μόνο στη διάρκεια των γευμάτων, όπου η ροή του σάλιου είναι μεγαλύτερη και έτσι εξουδετερώνονται τα οξέα πιο άμεσα και αποτελεσματικά. Οι καλύτερες διατροφικές επιλογές είναι το γάλα και το νερό.


5. Βουρτσίζετε τα δόντια μέχρι τρεις φορές την ημέρα.

Ο λανθασμένος τρόπος βουρτσίσματος μπορεί να οδηγήσει σε άλλα προβλήματα, όπως υποχώρηση των ούλων και φθορά της αδαμαντίνης των δοντιών. Το βούρτσισμα των δοντιών δύο με τρεις φορές την ημέρα με φθοριούχο οδοντόκρεμα είναι ικανοποιητικό για ένα υγιές στόμα.


6. Αποφύγετε το φαγητό πριν τον ύπνο

Το σάλιο χρειάζεται περίπου μία ώρα για να εξουδετερώσει τα οξέα του στόματος, αλλά η ροή του σάλιου μειώνεται δραματικά κατά τη διάρκεια του ύπνου. Γι’ αυτό είναι προτιμότερο να τελειώσετε το γεύμα σας τουλάχιστον μία ώρα πριν πάτε για ύπνο.


Μην ξεχνάτε να επισκέπτεσαι προληπτικά τον οδοντίατρό σας!


Κείμενα - Άρθρα
Ακολουθήστε μας
  • Instagram Social Icon
  • Facebook Basic Square
  • Google+ Basic Square
  • Instagram - Black Circle
  • Facebook - Black Circle
  • Google+ - Black Circle

© 2016 Healthandsmile.gr | Ώρες λειτουργίας: Δευτ. - Παρ. - 10.00πμ - 10.00μμ | Tηλ.επικοινωνίας: 210 6527402